Οι εμπλοκές στο Αιγαίο είναι γνωστές και πλέον καθημερινές. Μία πτυχή που δεν έχει ωστόσο αναδειχθεί είναι πώς οι Τούρκοι πιλότοι τρώνε πολύ «ξύλο» από τους Έλληνες χειριστές που είναι από τους κορυφαίους στον κόσμο. Ειδικά στις κλειστές αερομαχίες δεν παίζονται.
Ένα περιστατικό που συνέβη πρόσφατα στο Αιγαίο και αποκαλύπτει σήμερα το «pentapostagma.gr» είναι πώς Τούρκος πιλότος F-16 έχοντας στην ουρά του ένα ελληνικό μαχητικό επίσης F-16 να τον έχει «κλειδώσει», κάτι που σημαίνει στη γλώσσα το αεροπόρων «kill», προχώρησε στη ρίψη chaff και flares.
Θέλησε ενεργοποιώντας τα αντίμετρα να ξεφύγει από τη σκληρή αερομαχία, αλλά αν οι συνθήκες ήταν πραγματικές τότε οι Τούρκοι θα έψαχναν τα συντρίμμια του F-16 τους στη θάλασσα του Αιγαίου.
Ο Τούρκος πιλότος έβαλε την ουρά στα σκέλια και με τα καύσιμα που του απέμεναν έβαλε «φουλ» για τον τουρκικό εναέριο χώρο. Πήρε το μάθημα του. Θα επανέλθει όμως στο Αιγαίο παραβιάζοντας το FIR Αθηνών και ενδεχομένως τον εθνικό εναέριο χώρο, αλλά δεν είναι βέβαιο πώς θα εμπλακεί σε αερομαχία γιατί γνωρίζει πολύ καλά το αποτέλεσμα. Αυτή είναι η πολιτική των Τούρκων.
Αυτή ωστόσο είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι πώς ο πανικός που δείχνουν οι Τούρκοι πιλότοι δεν είναι καλό σημάδι. Το γεγονός ότι ο χειριστής του τουρκικού F-16 αποφάσισε να ρίξει chaff και Flares για να ξεφύγει από το ραντάρ του ελληνικού που το είχε «κλειδώσει» δείχνει συμπεριφορά η οποία μπορεί να είναι απρόβλεπτη και άκρως επικίνδυνη.
Κάπως έτσι σημειώθηκε το δυστύχημα νοτιοανατολικού της Καρπάθου που στοίχισε τη ζωή του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη. Ο Τούρκος πιλότος επιχείρησε να κάνει έναν ελιγμό ο οποίος δεν του βγήκε με αποτέλεσμα να εμβολίσει το ελληνικό F-16.
Έχει λοιπόν δοθεί εντολή στους Έλληνες χειριστές να είναι προσεκτικοί και ψύχραιμοι όταν έχουν απέναντι τους επιθετικούς Τούρκους πιλότους.
Ένα άλλο συμπέρασμα που βγάζουν οι επιτελείς του Πενταγώνου είναι ότι η συμπεριφορά αυτή εκδηλώνεται από νέους πιλότους, οι οποίοι δεν έχουν την εμπειρία να αντιμετωπίσουν τους Έλληνες χειριστές. Κι αυτό γιατί με τις φυλακίσεις και τις αποτάξεις αεροπόρων τις οποίες έκανε ο Ταγίπ Ερντογάν η Αεροπορία της Τουρκίας έχει αποδεκατιστεί και οι έμπειροι χειριστές που έχουν απομείνει είναι πολλοί λίγοι.
Μπορεί λοιπόν η Τουρκία να διαθέτει την ποσοτική υπεροχή στον αέρα, την ποιοτική δεν την έχει και θα δυσκολευτεί να την πάρει. Μόνο αν παραληφθούν τα F-35 μπορεί η Άγκυρα να πετύχει ανατροπή της ισορροπίας στον αέρα του Αιγαίου.
Ένα περιστατικό που συνέβη πρόσφατα στο Αιγαίο και αποκαλύπτει σήμερα το «pentapostagma.gr» είναι πώς Τούρκος πιλότος F-16 έχοντας στην ουρά του ένα ελληνικό μαχητικό επίσης F-16 να τον έχει «κλειδώσει», κάτι που σημαίνει στη γλώσσα το αεροπόρων «kill», προχώρησε στη ρίψη chaff και flares.
Θέλησε ενεργοποιώντας τα αντίμετρα να ξεφύγει από τη σκληρή αερομαχία, αλλά αν οι συνθήκες ήταν πραγματικές τότε οι Τούρκοι θα έψαχναν τα συντρίμμια του F-16 τους στη θάλασσα του Αιγαίου.
Ο Τούρκος πιλότος έβαλε την ουρά στα σκέλια και με τα καύσιμα που του απέμεναν έβαλε «φουλ» για τον τουρκικό εναέριο χώρο. Πήρε το μάθημα του. Θα επανέλθει όμως στο Αιγαίο παραβιάζοντας το FIR Αθηνών και ενδεχομένως τον εθνικό εναέριο χώρο, αλλά δεν είναι βέβαιο πώς θα εμπλακεί σε αερομαχία γιατί γνωρίζει πολύ καλά το αποτέλεσμα. Αυτή είναι η πολιτική των Τούρκων.
Αυτή ωστόσο είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη είναι πώς ο πανικός που δείχνουν οι Τούρκοι πιλότοι δεν είναι καλό σημάδι. Το γεγονός ότι ο χειριστής του τουρκικού F-16 αποφάσισε να ρίξει chaff και Flares για να ξεφύγει από το ραντάρ του ελληνικού που το είχε «κλειδώσει» δείχνει συμπεριφορά η οποία μπορεί να είναι απρόβλεπτη και άκρως επικίνδυνη.
Κάπως έτσι σημειώθηκε το δυστύχημα νοτιοανατολικού της Καρπάθου που στοίχισε τη ζωή του σμηναγού Κώστα Ηλιάκη. Ο Τούρκος πιλότος επιχείρησε να κάνει έναν ελιγμό ο οποίος δεν του βγήκε με αποτέλεσμα να εμβολίσει το ελληνικό F-16.
Έχει λοιπόν δοθεί εντολή στους Έλληνες χειριστές να είναι προσεκτικοί και ψύχραιμοι όταν έχουν απέναντι τους επιθετικούς Τούρκους πιλότους.
Ένα άλλο συμπέρασμα που βγάζουν οι επιτελείς του Πενταγώνου είναι ότι η συμπεριφορά αυτή εκδηλώνεται από νέους πιλότους, οι οποίοι δεν έχουν την εμπειρία να αντιμετωπίσουν τους Έλληνες χειριστές. Κι αυτό γιατί με τις φυλακίσεις και τις αποτάξεις αεροπόρων τις οποίες έκανε ο Ταγίπ Ερντογάν η Αεροπορία της Τουρκίας έχει αποδεκατιστεί και οι έμπειροι χειριστές που έχουν απομείνει είναι πολλοί λίγοι.
Μπορεί λοιπόν η Τουρκία να διαθέτει την ποσοτική υπεροχή στον αέρα, την ποιοτική δεν την έχει και θα δυσκολευτεί να την πάρει. Μόνο αν παραληφθούν τα F-35 μπορεί η Άγκυρα να πετύχει ανατροπή της ισορροπίας στον αέρα του Αιγαίου.
πηγή: http://www.pentapostagma.gr/