Της Μανταλένας πίου
Στην τροφοδοσία αυτοκινήτων Ι.Χ. με φυσικό αέριο είναι έτοιμη να περάσει η ΔΕΠΑ, επαναφέροντας στο προσκήνιο το παλαιό της σχέδιο για την αεριοκίνηση, καθώς πλέον έχει επιτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλη εταιρεία εμπορίας καυσίμων για την τοποθέτηση αντλιών αερίου σε επιλεγμένα πρατήρια, προκειμένου ο εφοδιασμός να ξεκινήσει σε πρώτο στάδιο πιλοτικά, πριν περάσει σε ευρύτερη εφαρμογή.Το πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει μάλιστα και τη μετατροπή ενός αριθμού βενζινοκίνητων, εταιρικών αυτοκινήτων σε αεριοκίνητα, ή μάλλον σε οχήματα διπλού καυσίμου, με κόστος της ίδιας της ΔΕΠΑ.
Τα πρώτα πρατήρια από τα οποία θα αρχίσει η διάθεση του φυσικού αερίου για τα αυτοκίνητα θα βρίσκονται στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, καθώς και στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη, σε σημεία που ήδη τροφοδοτούνται με φυσικό αέριο μέσω του δικτύου.
Η πώληση του φυσικού αερίου από την αντλία θα γίνεται σε ευρώ/κιλό και η τιμή του, πέρα από τα πρατήρια, θα αναρτάται κάθε επτά ημέρες στην ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ.
Μετατροπές
Η επαναφορά του πρότζεκτ της αεριοκίνησης γίνεται σε μία περίοδο που έχει επιτραπεί η κυκλοφορία Ι.Χ. αυτοκινήτων διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου. Μάλιστα ήδη η ΔΕΠΑ εφοδιάζει αυτοκίνητα που έχουν τη δυνατότητα χρήσης αερίου στο σταθμό της Ανθούσας, ο οποίος αρχικά είχε δημιουργηθεί για την τροφοδοσία των λεωφορείων και των απορριμματοφόρων με καύσιμο φυσικό αέριο.
Τους τελευταίους μήνες έχει προχωρήσει και στη μετατροπή ενός μέρους του στόλου της ίδιας της εταιρείας και της ΕΠΑ Αττικής σε αεριοκίνητα.
Στο πλαίσιο των δράσεων που προγραμματίζει για την προώθηση της αεριοκίνησης η ΔΕΠΑ σχεδιάζει να αναλάβει τη μετατροπή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων βενζίνης, μέχρι 3,5 τόνους, σε οχήματα διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου. Το κόστος της μετατροπής θα το αναλάβει η ίδια και στο πλαίσιο αυτό θα καλέσει εταιρείες που διαθέτουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής στο πρόγραμμα. Η ΔΕΠΑ θα μετατρέψει δύο έως τέσσερα αυτοκίνητα από κάθε εταιρεία, οι οποίες όμως θα αναλάβουν την υποχρέωση να παρέχουν συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία για τη χρήση αερίου από κάθε όχημα.
Προϋποθέσεις
Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμμετάσχει μία εταιρεία στο πιλοτικό πρόγραμμα της ΔΕΠΑ είναι να διαθέτει στόλο μεγαλύτερο από 50 minivans, κάθε όχημα να διανύει τουλάχιστον 40.000 χλμ. το χρόνο και τα προς μετατροπή οχήματα αυτά να μην έχουν διανύσει περισσότερα από 150.000 χιλιόμετρα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως ενώ ήταν έτοιμη η διάταξη για την κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα αλλά και την παράταση του εκτελωνισμού Ι.Χ. Euro 4 με χαμηλό τέλος ταξινόμησης, τελικά δεν πέρασε από το Μαξίμου και αναμένεται να περιληφθεί στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα καταθέσει η νέα κυβέρνηση.
Εταιρικοί στόλοι
Η ΔΕΠΑ σχεδιάζει να αναλάβει τη μετατροπή ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων βενζίνης, μέχρι 3,5 τόνους, σε οχήματα διπλού καυσίμου, βενζίνης και φυσικού αερίου.
Το κόστος της μετατροπής θα το αναλάβει η ίδια και στο πλαίσιο αυτό θα καλέσει εταιρείες που διαθέτουν ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής στο πρόγραμμα.
Η ΔΕΠΑ θα μετατρέψει δύο έως τέσσερα αυτοκίνητα από κάθε εταιρεία.
http://www.imerisia.gr/