Με δύο νέα σεντάν μοντέλα, οι Opel και Peugeot στοχεύουν στο να ισχυροποιήσουν περαιτέρω τη θέση τους στη μικρομεσαία κατηγορία.
Ας δούμε τα νέα Opel Astra sedan και Peugeot 301. Μπορεί τα μικρομεσαία σεντάν να έχουν παραχωρήσει τον τελευταίο καιρό τα μερίδιά τους στα χατσμπακ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστούν. Άλλωστε υπάρχουν ακόμα αγορές που τα τιμούν ιδιαίτερα, όπως συμβαίνει και με την ελληνική.
Το αν είναι πιο πρακτικά από τις αντίστοιχες χατσμπακ εκδόσεις δεν είναι ξεκάθαρο και κυρίως είναι ένα θέμα για το οποίο πολλοί οδηγοί διαφωνούν. Ακόμα ένα σημείο «διαφωνίας» είναι και η αισθητική τους που πολλές φορές υστερεί σε σχέση με τα αντίστοιχα χατσμπακ.
Παρόλα αυτά έχουν σαφές οικογενειακό προφίλ, ενώ πλέον παρουσιάζονται και με καλαίσθητα αμαξώματα, όπως συμβαίνει με τα Opel Astra σεντάν και Peugeot 301.
Aς τα δούμε αναλυτικά.
Νέο Opel Astra sedan
Η Opel παρουσίασε την τέταρτη κατά σειρά έκδοση του Astra και η οποία δεν είναι άλλη από την τετράθυρη. Η Sedan εκδοχή θα λανσαριστεί στην Ευρώπη το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα με σκοπό να προσελκύσει αγοραστές με πιο οικογενειακό προφίλ.
Το τριών όγκων πλέον αμάξωμα του Opel Astra Sedan σχεδιαστικά θυμίζει το μεγαλύτερο Insignia και με μήκος στα 4,658 μέτρα υπόσχεται άνεση και πρακτικότητα στο πενταθέσιο στο εσωτερικό του. Το τελευταίο σχεδιαστικά είναι ίδιο με αυτό των χάτσμπακ εκδόσεων.
Φυσικά η μεγάλη διαφορά έχει να κάνει με τον χώρο αποσκευών που είναι κατά 90 λίτρα μεγαλύτερος σε σχέση με τις πεντάθυρες εκδόσεις. Έτσι φτάνει στα 460 λίτρα, ενώ η πίσω σειρά καθισμάτων προσφέρει τη δυνατότητα αναδίπλωσης σε αναλογία 60/40.
Το νέο Astra Sedan θα είναι διαθέσιμο με τέσσερις κινητήρες βενζίνης και τρεις diesel, όλοι με υπερτροφοδότηση εξάτμισης (τούρμπο). Οι βενζινκινητήρες ξεκινούν από τα 1,4 λτ. με 100 ίππους και φτάνουν τους 140 ίππους, ενώ ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού των 1,6 λίτρων θα φτάνει τους 180 ίππους.
Αντιστοίχως, στις εκδόσεις diesel, ο 1,7 CDTI θα αποδίδει από 95 έως 130 ίππους, εξασφαλίζοντας ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξίσου περιορισμένες εκπομπές ρύπων.
Νέο Peugeot 301
Μια σημαντική και πολύ ενδιαφέρουσα έκπληξη είχε η Peugeot.
Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο με την ονομασία 301 που έρχεται για να δραστηριοποιηθεί εμπορικά στη μικρομεσαία κατηγορία, ως μια «οικογενειακή εναλλακτική επιλογή» απευθυνόμενη κυρίως σε αγορές που παραδοσιακά δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον στα σεντάν αμαξώματα (όπως και η ελληνική).
Μήκος 4,4 μέτρων και μεγάλο πορτμπαγκάζ Το 301 έχει συνολικό μήκος 4,4 μέτρων και μεταξόνιο που εκτείνεται σε 2.650 χιλιοστά. Όπως τονίζεται, έχει δωθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ευρυχωρίς της καμπίνας τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι σύμφωνα με την Peugeot 506 λίτρα.
Σημειώστε πως στο χατσμπακ μικρομεσαίο Peugeot 308 o όγκος του χώρου αποσκευών είναι 348 λίτρα. Και με μοτέρ 1,2 λίτρων Η γκάμα κινητήρων που θα φέρει το 301 ακόμα και δεν ανακοινώνεται αναλυτικά.
Ωστόσο μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 301 θα είναι, μαζί με το 208, τα δύο πρώτα μοντέλα της Peugeot που θα φέρουν τον καινούριο 1.200άρη κινητήρα βενζίνης 71 ίππων που πρόσφατα εξέλιξε η γαλλική φίρμα. Επίσης, στο 301 θα δούμε μοτέρ βενζίνης αλλά και diesel 1,6 λίτρων με ισχύ 114 και 92 ίππων αντίστοιχα.
H επίσημη παρουσίαση του νέου Peugeot 301 θα γίνει στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο. Στο θέμα του ανταγωνισμού, τα δύο αυτά μοντέλα θα βρουν απέναντί τους το Toyota Corolla και το VW Jetta, ενώ σύντομα στο ίδιο κομμάτι της αγοράς θα δούμε και τα Skoda Rapid αλλά και το νέο Seat Toledo.
Πηγή:www.autotriti.gr