Το πνευματικό ταξίδι των Βελγο-Τυνήσιων αδελφών Άλι και Χεντί Ταμπέτ, στους ήχους της μουσικής των Σούφι αποκαλύφθηκε το βράδυ της Πέμπτης, 14 Ιουνίου, στο κοινό του Φεστιβάλ Αθηνών.
Στην Πειραιώς 260, το χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης "Rayahzone", ήταν παρατεταμένο και θερμό.
Η εξαιρετική σωματική έκφραση -χορευτική και ακροβατική- των πρωταγωνιστών, με την πνοή των κρουστών και το παραδοσιακό, τυνήσιο τραγούδι των Σούφι επί σκηνής, εναρμόνισε τους τρεις ήρωες του έργου, που αντιπροσώπευαν τις τρεις διαστάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης: το θάνατο, το λόγο και την τρέλα.
Οι τρεις, ενώνονται στην παράσταση σε έναν ήρωα, τα σώματα γίνονται ένα, με τρόπο συγκινητικό.
«Γι' αυτή τη συνάντηση μιλάει αυτό το κομμάτι, μια συνάντηση που είναι δυναμική, που μας σπρώχνει να κοιτάξουμε πιο βαθιά μέσα μας», είπαν οι αδελφοί Ταμπέτ, για το "Rayahzone" (περιπλάνηση, στα αραβικά).
Το θέαμα που συνθέτει το "Rayahzone" εκτυλίσσεται σε λιτό σκηνικό, το οποίο μεταλλάσουν οι πρωταγωνιστές με τον δυναμισμό του σώματος τους και τη μυσταγωγία της μουσικής, σε διαφορετικά τοπία.
Ένας γυμνός τοίχος, μέρος του επίπονου σωματικού και πνευματικού ταξιδιού των ηρώων, ένας άλλος, πέτρινος τοίχος, όπου ακουμπούν οι πέντε τραγουδιστές της παραδοσιακής μουσικής αιώνων αλλά και «χτίζονται» οι στιγμές της καθημερινής ζωής .
Όπως το ρολό μαγαζιού σε μια άκρη του τοίχου, που όταν κάποια στιγμή ανέβηκε, κατέβηκε και μετέφερε το κοινό στην κουλτούρα μίας παλιάς αραβικής αλλά και ελληνικής αγοράς, με την φωνή της Μαρίκας Νίνου, στο τραγούδι «Παλαμάκια».
Χορευτής, ακροβάτης του τσίρκου, ηθοποιός, τραγουδιστής, ο Άλι Ταμπέτ, έχει συνεργαστεί με δημιουργούς όπως η Πίνα Μπάους και ο Τζόζεφ Νατζ.
Ο αδελφός του Χεντί, έχασε το ένα πόδι του, σε ηλικία 18 χρόνων όταν χτυπήθηκε από καρκίνο των οστών και η ασθένεια τον ανάγκασε σε ακρωτηριασμό. Μπορεί να εγκατέλειψε το τσίρκο όμως επέστρεψε με αποφασιστικότητα στη σκηνή.
Στο "Rayahzone" είναι ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής, γύρω από τον οποίο ξεδιπλώνονται οι άλλοι δύο χαρακτήρες.
Η παράσταση επαναλαμβάνεται την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Ιουνίου.
Στην Πειραιώς 260, το χειροκρότημα στο τέλος της παράστασης "Rayahzone", ήταν παρατεταμένο και θερμό.
Η εξαιρετική σωματική έκφραση -χορευτική και ακροβατική- των πρωταγωνιστών, με την πνοή των κρουστών και το παραδοσιακό, τυνήσιο τραγούδι των Σούφι επί σκηνής, εναρμόνισε τους τρεις ήρωες του έργου, που αντιπροσώπευαν τις τρεις διαστάσεις της ανθρώπινης ύπαρξης: το θάνατο, το λόγο και την τρέλα.
Οι τρεις, ενώνονται στην παράσταση σε έναν ήρωα, τα σώματα γίνονται ένα, με τρόπο συγκινητικό.
«Γι' αυτή τη συνάντηση μιλάει αυτό το κομμάτι, μια συνάντηση που είναι δυναμική, που μας σπρώχνει να κοιτάξουμε πιο βαθιά μέσα μας», είπαν οι αδελφοί Ταμπέτ, για το "Rayahzone" (περιπλάνηση, στα αραβικά).
Το θέαμα που συνθέτει το "Rayahzone" εκτυλίσσεται σε λιτό σκηνικό, το οποίο μεταλλάσουν οι πρωταγωνιστές με τον δυναμισμό του σώματος τους και τη μυσταγωγία της μουσικής, σε διαφορετικά τοπία.
Ένας γυμνός τοίχος, μέρος του επίπονου σωματικού και πνευματικού ταξιδιού των ηρώων, ένας άλλος, πέτρινος τοίχος, όπου ακουμπούν οι πέντε τραγουδιστές της παραδοσιακής μουσικής αιώνων αλλά και «χτίζονται» οι στιγμές της καθημερινής ζωής .
Όπως το ρολό μαγαζιού σε μια άκρη του τοίχου, που όταν κάποια στιγμή ανέβηκε, κατέβηκε και μετέφερε το κοινό στην κουλτούρα μίας παλιάς αραβικής αλλά και ελληνικής αγοράς, με την φωνή της Μαρίκας Νίνου, στο τραγούδι «Παλαμάκια».
Χορευτής, ακροβάτης του τσίρκου, ηθοποιός, τραγουδιστής, ο Άλι Ταμπέτ, έχει συνεργαστεί με δημιουργούς όπως η Πίνα Μπάους και ο Τζόζεφ Νατζ.
Ο αδελφός του Χεντί, έχασε το ένα πόδι του, σε ηλικία 18 χρόνων όταν χτυπήθηκε από καρκίνο των οστών και η ασθένεια τον ανάγκασε σε ακρωτηριασμό. Μπορεί να εγκατέλειψε το τσίρκο όμως επέστρεψε με αποφασιστικότητα στη σκηνή.
Στο "Rayahzone" είναι ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής, γύρω από τον οποίο ξεδιπλώνονται οι άλλοι δύο χαρακτήρες.
Η παράσταση επαναλαμβάνεται την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Ιουνίου.
nooz.gr