Τραγωδία που ανασύρει μνήμες από το ναυάγιο του "Τιτανικού", στην Τοσκάνη της Ιταλίας...
Τουλάχιστον τρία άτομα έχασαν τη ζωή τους όταν το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, 290 μέτρων, έπεσε σε ύφαλο τη νύχτα της Παρασκευής κοντά στο νησί Τζίλιο, με δεκάδες ακόμη να αγνοούνται.
Οι πρώτες μαρτυρίες διασωθέντων περιγράφουν σκηνές χαοτικής εκκένωσης του κρουαζιερόπλοιου. Αρκετές αναφορές συγκλίνουν στο ότι για τρία τέταρτα το πλήρωμα καθησύχαζε τους επιβάτες λέγοντας πως το ρεύμα είχε κοπεί εξαιτίας «απλού τεχνικού προβλήματος». Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιβάτες αναφέρουν επίσης πως η καθέλκυση των λέμβων καθυστέρησε τόσο, που όταν πια αποφασίστηκε, δεν μπορούσε να γίνει επειδή το πλοίο είχε ήδη πάρει μεγάλη κλίση.
Σημαντικός αριθμός επιβατών διασώθηκε από σκάφη κατοίκων της γύρω περιοχής και με τη βοήθεια ελικοπτέρων, ενώ ορισμένοι επιβάτες, μέσα στον πανικό, βούτηξαν στη θάλασσα.
Αρκετές ώρες μετά το περιστατικό, σχεδόν 70 άτομα συνεχίζουν να αγνοούνται παρά το ότι το δυστύχημα σημειώθηκε πολύ κοντά στην ακτή.
Τρία πτώματα έχουν ανασυρθεί από το νερό, ενώ σύμφωνα με την Ακτοφυλακή αρχικές πληροφορίες που έκαναν λόγο για έξι νεκρούς δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι δύο Γάλλοι επιβάτες και ένας Περουβιανός, μέλος του πληρώματος.
Στο πλοίο, που πραγματοποιούσε κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, επέβαιναν περισσότερα από 4.000 άτομα (περίπου 3.200 επιβάτες και 1.000 άτομα πλήρωμα). Τρεις Έλληνες (τα αρχικά τους είναι Γ.Σ., Μ.Σ. και Γ.Σ.) που βρίσκονταν ανάμεσα στους επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους και επιστρέφουν στην Αθήνα.
Περίπου χίλιοι επιβάτες ήταν Ιταλοί, 500 Γερμανοί, 160 Γάλλοι και οι υπόλοιποι από άλλες εθνικότητες.
Κατά την ανάκρισή του από τις ιταλικές αρχές και σε δηλώσεις του στον Τύπο, ο κυβερνήτης του πλοίου Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο δήλωσε ότι «η όλη εξέλιξη οφείλεται σε ύφαλο που δεν υπάρχει στους χάρτες», προσθέτοντας ότι «δεν είναι αλήθεια ότι το κρουαζιερόπλοιο βρισκόταν εκτός πορείας πλεύσης του».
Ο Ιταλός κυβερνήτης πρόσθεσε ότι «ουδείς μπορούσε να προβλέψει το τραγικό αυτό συμβάν, ούτε και το ότι το πλοίο θα έγερνε τόσο γρήγορα προς την δεξιά του πλευρά».
Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ο κυβερνήτης, την ώρα της σύγκρουσης με τον ύφαλο, βρισκόταν μπροστά στο πηδάλιο. Επιβάτες, όμως, που μίλησαν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης επιμένουν ότι ήταν μέσα στην τραπεζαρία.
Σε ότι αφορά στον επίσημο απολογισμό της ναυτικής αυτής τραγωδίας, οι νεκροί παραμένουν τρεις και οι τραυματίες δεκατέσσερις, δυο εκ των οποίων σε σοβαρή κατάσταση. Η εφημερίδα Il Messangero γράφει ότι 30 άνθρωποι έχουν τραυματιστεί, ορισμένοι σοβαρά.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Costa Crociera ανακοίνωσε ότι δεν είναι γνωστά τα αίτια του δυστυχήματος. «Η σταδιακή κλίση του πλοίου κατέστησε την εκκένωση πάρα πολύ δύσκολη», όπως επισημαίνεται. «Η θέση του πλοίου, που επιδεινώνεται, καθιστά πιο δύσκολο το τελευταίο στάδιο της εκκένωσης», ανέφερε η ανακοίνωση.
Παράλληλα, ειδικευμένοι τεχνικοί από την Ολλανδία έφτασαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει βυθιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά για να προσπαθήσουν να αποτρέψουν μια τυχόν οικολογική καταστροφή, λόγω της πιθανής μόλυνσης της Τιρινικής θάλασσας, από τα καύσιμα του Costa Concordia.
Το Costa Concordia είχε αποπλεύσει νωρίτερα χθες από το λιμάνι Τσιβιταβέκια κοντά στη Ρώμη προκειμένου να πραγματοποιήσει κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με προορισμό τη Μασσαλία και ενδιάμεσους σταθμούς τη Σικελία, τη Σαρδηνία και την Ισπανία.
Τουλάχιστον τρία άτομα έχασαν τη ζωή τους όταν το κρουαζιερόπλοιο Costa Concordia, 290 μέτρων, έπεσε σε ύφαλο τη νύχτα της Παρασκευής κοντά στο νησί Τζίλιο, με δεκάδες ακόμη να αγνοούνται.
Οι πρώτες μαρτυρίες διασωθέντων περιγράφουν σκηνές χαοτικής εκκένωσης του κρουαζιερόπλοιου. Αρκετές αναφορές συγκλίνουν στο ότι για τρία τέταρτα το πλήρωμα καθησύχαζε τους επιβάτες λέγοντας πως το ρεύμα είχε κοπεί εξαιτίας «απλού τεχνικού προβλήματος». Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιβάτες αναφέρουν επίσης πως η καθέλκυση των λέμβων καθυστέρησε τόσο, που όταν πια αποφασίστηκε, δεν μπορούσε να γίνει επειδή το πλοίο είχε ήδη πάρει μεγάλη κλίση.
Σημαντικός αριθμός επιβατών διασώθηκε από σκάφη κατοίκων της γύρω περιοχής και με τη βοήθεια ελικοπτέρων, ενώ ορισμένοι επιβάτες, μέσα στον πανικό, βούτηξαν στη θάλασσα.
Αρκετές ώρες μετά το περιστατικό, σχεδόν 70 άτομα συνεχίζουν να αγνοούνται παρά το ότι το δυστύχημα σημειώθηκε πολύ κοντά στην ακτή.
Τρία πτώματα έχουν ανασυρθεί από το νερό, ενώ σύμφωνα με την Ακτοφυλακή αρχικές πληροφορίες που έκαναν λόγο για έξι νεκρούς δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Οι επιβεβαιωμένοι νεκροί είναι δύο Γάλλοι επιβάτες και ένας Περουβιανός, μέλος του πληρώματος.
Στο πλοίο, που πραγματοποιούσε κρουαζιέρα στη Μεσόγειο, επέβαιναν περισσότερα από 4.000 άτομα (περίπου 3.200 επιβάτες και 1.000 άτομα πλήρωμα). Τρεις Έλληνες (τα αρχικά τους είναι Γ.Σ., Μ.Σ. και Γ.Σ.) που βρίσκονταν ανάμεσα στους επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους και επιστρέφουν στην Αθήνα.
Περίπου χίλιοι επιβάτες ήταν Ιταλοί, 500 Γερμανοί, 160 Γάλλοι και οι υπόλοιποι από άλλες εθνικότητες.
Κατά την ανάκρισή του από τις ιταλικές αρχές και σε δηλώσεις του στον Τύπο, ο κυβερνήτης του πλοίου Concordia, Φραντσέσκο Σκεττίνο δήλωσε ότι «η όλη εξέλιξη οφείλεται σε ύφαλο που δεν υπάρχει στους χάρτες», προσθέτοντας ότι «δεν είναι αλήθεια ότι το κρουαζιερόπλοιο βρισκόταν εκτός πορείας πλεύσης του».
Ο Ιταλός κυβερνήτης πρόσθεσε ότι «ουδείς μπορούσε να προβλέψει το τραγικό αυτό συμβάν, ούτε και το ότι το πλοίο θα έγερνε τόσο γρήγορα προς την δεξιά του πλευρά».
Σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία ο κυβερνήτης, την ώρα της σύγκρουσης με τον ύφαλο, βρισκόταν μπροστά στο πηδάλιο. Επιβάτες, όμως, που μίλησαν στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης επιμένουν ότι ήταν μέσα στην τραπεζαρία.
Σε ότι αφορά στον επίσημο απολογισμό της ναυτικής αυτής τραγωδίας, οι νεκροί παραμένουν τρεις και οι τραυματίες δεκατέσσερις, δυο εκ των οποίων σε σοβαρή κατάσταση. Η εφημερίδα Il Messangero γράφει ότι 30 άνθρωποι έχουν τραυματιστεί, ορισμένοι σοβαρά.
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία Costa Crociera ανακοίνωσε ότι δεν είναι γνωστά τα αίτια του δυστυχήματος. «Η σταδιακή κλίση του πλοίου κατέστησε την εκκένωση πάρα πολύ δύσκολη», όπως επισημαίνεται. «Η θέση του πλοίου, που επιδεινώνεται, καθιστά πιο δύσκολο το τελευταίο στάδιο της εκκένωσης», ανέφερε η ανακοίνωση.
Παράλληλα, ειδικευμένοι τεχνικοί από την Ολλανδία έφτασαν στο σημείο όπου το πλοίο έχει βυθιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά για να προσπαθήσουν να αποτρέψουν μια τυχόν οικολογική καταστροφή, λόγω της πιθανής μόλυνσης της Τιρινικής θάλασσας, από τα καύσιμα του Costa Concordia.
Το Costa Concordia είχε αποπλεύσει νωρίτερα χθες από το λιμάνι Τσιβιταβέκια κοντά στη Ρώμη προκειμένου να πραγματοποιήσει κρουαζιέρα στη Μεσόγειο με προορισμό τη Μασσαλία και ενδιάμεσους σταθμούς τη Σικελία, τη Σαρδηνία και την Ισπανία.