ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Πίστα Formula 1 στην Πάτρα: Το όνειρο υλοποιείται!

Πίστα Formula 1 στην Πάτρα: Το όνειρο υλοποιείται!

Written By Greekznews 3 on Τρίτη, 9 Οκτωβρίου 2012 | 16:50




Μια πίστα αγώνων που δεν θα έχει τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες του εξωτερικού θα αποκτήσει η Ελλάδα. Ο λόγος για το αυτοκινητοδρόμιο της Χαλανδρίτσας Πατρών, ένα έργο που πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές της Formula 1 και δεν αποκλείεται στο μέλλον να φιλοξενήσει γκραν πρι της μεγαλύτερης διοργάνωσης του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Η πίστα της Χαλανδρίτσας είναι ένα πρότζεκτ που «κυοφορείται» εδώ και 15 χρόνια. Τώρα η κατασκευή της μπαίνει στην τελική ευθεία, μετά την ένταξη του έργου στον αναπτυξιακό νόμο.

Σύμφωνα με το σχέδιο που υποβλήθηκε στο υπουργείο Ανάπτυξης, πρόκειται για μια επένδυση ύψους 94,6 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δημιουργήσει 497 νέες θέσεις εργασίας. Εφόσον η υπουργική απόφαση επικυρωθεί από τη Βουλή, το έργο θα επιχορηγηθεί με περίπου 29 εκατ. ευρώ.

«Η εντύπωση που δημιουργείται είναι ότι η πίστα είναι πολυτέλεια μέσα στην κρίση. Στην πραγματικότητα είναι το ανάποδο. Είναι μια δουλειά για 365 ημέρες τον χρόνο. Θα το κάνουμε “βιομηχανία”» δηλώνει στην «Espresso» ο Ευάγγελος Φλωράτος, πρόεδρος της εταιρείας Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ, που είναι ο φορέας του πρότζεκτ.

Αναλύοντας το σκεπτικό πίσω από την επένδυση ο πρώην δήμαρχος Πατρών επισημαίνει ότι η πίστα και το συγκρότημα των υποστηρικτικών εγκαταστάσεων έχουν μελετηθεί ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές της Formula 1, των αγώνων μοτοσικλέτας MotoGP, καθώς και διεθνών αγώνων καρτ. Ωστόσο, στόχος της εταιρείας δεν είναι, προς το παρόν, η διοργάνωση αγώνων F1, αλλά η ανάδειξη της πίστας σε χώρο δοκιμών των εργοστασιακών ομάδων.

«Εμείς φτιάχνουμε αυτοκινητοδρόμιο προδιαγραφών F1 γιατί έχουμε κάνει επαφή με την Ευρώπη, κυρίως τη βόρεια, όπου λόγω καιρικών συνθηκών και υψηλών τιμών ενοικίασης πιστών οι ομάδες καταφεύγουν στη Νότια Αφρική ή την Πορτογαλλία για δοκιμές και εξέλιξη των αυτοκινήτων» λέει ο κ. Φλωράτος.

Οπως υποστηρίζει, ανάμεσα στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Χαλανδρίτσας θα είναι οι κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής, η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Ιταλία αλλά και τα χαμηλά κόστη ενοικίασης. Οπως αναφέρει, οι ομάδες της F1 πληρώνουν 20.000 ευρώ την ημέρα για να νοικιάσουν την πίστα της Μόντσα στην Ιταλία.

Η ελληνική πίστα θα νοικιάζεται με μόλις 3.500 ευρώ την ημέρα. Πάντως, ο πρόεδρος του φορέα δεν αποκλείει στο μέλλον και τη διεξαγωγή αγώνων Formula 1. Το βέβαιο είναι, όπως αναφέρει, ότι θα φιλοξενήσει αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος μοτοσικλέτας.

Για τη βιωσιμότητα του έργου ο κρίσιμος παράγοντας είναι φυσικά τα έσοδα. Αυτά θα προέλθουν από ελληνικούς και διεθνείς αγώνες, από δικαιώματα συμμετοχών σε αυτούς, από τις ενοικιάσεις της πίστας και των καταστημάτων, από τηλεοπτικά δικαιώματα, διαφημίσεις κ.λπ.

Ο κ. Φλωράτος προσθέτει ότι η λειτουργία της πίστας θα έχει θετικές επιπτώσεις στην οικονομία της περιοχής, καθώς θα αναπτυχθούν περιφερειακές επιχειρήσεις που θα σχετίζονται με τα μηχανοκίνητα σπορ (π.χ. μηχανουργεία). Υποστηρίζει επίσης ότι θα ευνοεί και θα ευνοείται από τον τουρισμό, αφού η Χαλανδρίτσα βρίσκεται κοντά σε τρεις δημοφιλείς προορισμούς, την Ολυμπία, την Επίδαυρο και τους Δελφούς.

Σε ιδιόκτητο οικόπεδο 980 στρεμμάτων η κατασκευή

Η πίστα θα κατασκευαστεί στη θέση Ρέντες της Χαλανδρίτσας του δήμου Φαρών Αχαΐας, 18 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Πάτρας, σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης περίπου 980 στρεμμάτων.

Το κύριο οδικό δίκτυο, δηλαδή η αγωνιστική πίστα, θα έχει συνολικό μήκος 4.880 μέτρα και πλάτος 12 μέτρα, ενώ η μεγάλη ευθεία θα έχει μήκος 904 μέτρα και πλάτος 15 μέτρα.

Για λόγους ασφαλείας θα περιλαμβάνει χώρους διαφυγής (run-off), ελαστικούς ταινιοδρόμους, τριπλά μεταλλικά στηθαία, φράχτη συγκράτησης θραυσμάτων κ.ά. Επίσης, εκατέρωθεν της πίστας θα υπάρχει δίκτυο ασφαλείας (service road) για την ταχεία κυκλοφορία ασθενοφόρων, γερανών κ.λπ.

Η πρόσβαση των οχημάτων σε όλους τους λειτουργικούς χώρους θα γίνεται μέσω του δευτερεύοντος οδικού δικτύου, που αποτελείται από μια περιμετρική οδό και δύο εσωτερικές, συνολικού μήκους 3,6 χιλιομέτρων.

Το βασικό κτιριακό συγκρότημα θα βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά της πίστας και θα αποτελείται από τα εξής: το κτίριο Κ1-Κ2, συνολικής επιφάνειας 27.852 τ.μ. (διεύθυνση αγώνα - pits - αίθουσες φιλοξενίας - εστιατόριο - χώροι Τύπου - αίθουσες VIP - καταστήματα), το κτίριο Κ13-Κ14, επιφάνειας 772 τ.μ. (ιατρεία αγωνιζομένων - Πυροσβεστική και χώροι τεχνικής υποστήριξης), καθώς και το κτίριο Κ5, επιφάνειας 468 τ.μ. (διοίκηση αυτοκινητοδρομίου).

Επίσης, εκεί θα κατασκευαστούν τρεις ανισόπεδες διαβάσεις, οι υπαίθριοι χώροι φιλοξενίας των ομάδων (paddocks), το ελικοδρόμιο και η μονάδα βιολογικού καθαρισμού.

Η εξωτερική περιοχή της πίστας περιλαμβάνει τις κερκίδες των θεατών, δυναμικότητας 48.500 θέσεων, τρία βοηθητικά κτίρια επιφάνειας 5.715 τ.μ., οκτώ χώρους στάθμευσης 2.800 θέσεων και επιφάνειας 74 στρεμμάτων, μία πίστα καρτ, επιφάνειας 15,6 στρεμμάτων, και ελεύθερους χώρους 360 στρεμμάτων.

Τέλος, έχουν προβλεφθεί χώροι για μελλοντική κατασκευή ανοιχτού θεάτρου, συνολικής επιφάνειας 17 στρεμμάτων και δυναμικότητας 5.240 θέσεων, καθώς και χώροι για τη δημιουργία σχολής ασφαλούς οδήγησης, επιφάνειας 28,5 στρεμμάτων.

ΕΤΟΙΜΟ ΣΕ ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ

Η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας ΑΕ είναι πολυμετοχική. Η μετοχική της σύνθεση αποτελείται από 429 φυσικά και νομικά πρόσωπα, ενώ βασικός μέτοχος και διαχειριστής του πρότζεκτ είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Ελλάδας ΑΕ.

Οπως αναφέρει ο κ. Φλωράτος, το έργο είναι καθαρά ιδιωτικό και ο φορέας έχει λάβει όλες τις απαραίτητες άδειες για την εκτέλεσή του. Η ολοκλήρωση της κατασκευής θα διαρκέσει 36 μήνες.

Ο αρχικός σχεδιασμός της πίστας έγινε από τον Τζόρτζιο Μπέγκελα Μπάρτολι, τεχνικό διευθυντή της πίστας της Μόντσα, ενώ η προσαρμογή της στις νεότερες προδιαγραφές της F1 αλλά στο ελληνικό νομικό πλαίσιο -που δημιουργήθηκε μόλις το 2007- έγινε από τον Βέλγο Πιερ Αμπάντ. Espressonews.gr
Share this post :
 
Support : Creating Website | Panos Mos | "GreekzNews"
Copyright © 2008. "GreekzNews" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Panos Mos
Proudly powered by Blogger