ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ :
Home » » Η βιταμίνη D προστατεύει από τα κρυολογήματα;

Η βιταμίνη D προστατεύει από τα κρυολογήματα;

Written By Greekznews 1 on Παρασκευή, 5 Οκτωβρίου 2012 | 09:10

Νεοζηλανδοί επιστήμονες, που έκαναν τη σχετική επιστημονική έρευνα, δεν βρήκαν καμία πειστική απόδειξη ότι η προληπτική λήψη... βιταμίνης D προστατεύει τους ανθρώπους από τα κρυολογήματα.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), σύμφωνα με το BBC, έκαναν το καλύτερο δυνατό επιστημονικό τεστ, με τυχαιοποιημένο δείγμα και παράλληλη σύγκριση με εικονικό φάρμακο (πλασέμπο).

Μια ομάδα 161 εθελοντών πήραν καθημερινά χάπια βιταμίνης D επί 18 μήνες και μια δεύτερη ομάδα, επίσης 161 ατόμων, πήραν εικονικά χάπια.

Μέσα στον ενάμιση χρόνο του πειράματος, οι συμμετέχοντες στην πρώτη ομάδα αρρώστησαν από κρυολόγημα με την ίδια συχνότητα που κρυολόγησαν και τα άτομα της δεύτερης ομάδας, αποδεικνύοντας έτσι ότι η βιταμίνη D δεν ασκεί κάποια πρόσθετη προστατευτική δράση.

Συγκεκριμένα, η ομάδα της βιταμίνης D εμφάνισε 3,7 κρυολογήματα ανά άτομο κατά μέσο όρο, ενώ η ομάδα του πλασέμπο 3,8.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι οι ενήλικοι κρυολογούν δύο έως τέσσερις φορές το χρόνο, ενώ τα παιδιά έως δέκα.

Πάντως, όπως δήλωσε ο καθηγητής Ρόναλντ Έκλες του Κέντρου Κοινού Κρυολογήματος του πανεπιστημίου Κάρντιφ, το χειμώνα η βιταμίνη D μπορεί να ενισχύσει σε ένα βαθμό το ανοσοποιητικό σύστημα.

«Η βιταμίνη D είναι ζωτική για το ανοσοποιητικό. Τα σχετικά διατροφικά συμπληρώματα ίσως βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα κατά τον χειμώνα, όταν ο οργανισμός εμφανίζει έλλειψη βιταμίνης D (σ.σ. λόγω λιγότερης ηλιοφάνειας)», τόνισε.

Όπως είπε, και η εχινάκεια θα μπορούσε να βοηθήσει προληπτικά ενάντια στα κρυολογήματα, όμως διευκρίνισε ότι «τα συμπληρώματα δεν έχουν σε όλους το ίδιο αποτέλεσμα επειδή τα ανοσοποιητικά συστήματα των ανθρώπων διαφέρουν».

Οι άνθρωποι δημιουργούν το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης βιταμίνης στο δέρμα τους με τη βοήθεια της ηλιακής ακτινοβολίας.

Η βιταμίνη D επίσης υπάρχει στα λιπαρά ψάρια, τα αυγά, τα δημητριακά και σε άλλες τροφές. Υπό κανονικές συνθήκες, οι άνθρωποι παίρνουν τις αναγκαίες ποσότητες της εν λόγω βιταμίνης από την κατάλληλη διατροφή και την επαρκή έκθεση στον ήλιο.
ΑΜΠΕ
Share this post :
 
Support : Creating Website | Panos Mos | "GreekzNews"
Copyright © 2008. "GreekzNews" - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Panos Mos
Proudly powered by Blogger